E-ticaret Nedir?


Ülkemizde özellikle son 5 yıllık süreçte çok önemli bir büyüme evresi geçiren e-ticaret, günden güne önemini artırmaktadır. Bu içeriğimizde sektör ile alakalı olarak çok fazla tecrübesi olmayan kişilere e-ticaret nedir? e ticaret temasından, kargo sürecine kadar pek çok konuyu kapsar. Soruların cevabını detaylı bir şekilde açıklamak istiyoruz...

 

E-ticaret Nedir? E-ticaretin Faydaları Nelerdir?

 

E-ticaret, elektronik ticaret veya çevrimiçi ticaret olarak da ifade edilmektedir. Ürün ve hizmetlerin alım, satım, iletişim, pazarlama ve ödeme işlemlerinin cep telefonları, tabletler veya bilgisayarlar vasıtası ile yapılmasına kısaca e-ticaret tanımlaması yapabiliriz.

 

E-ticaret, dünyanın herhangi bir yerinde ürün ve hizmetlerini satmak isteyen işletmeler ile dünyanın herhangi bir yerinde satışı yapılan ürünlere ihtiyacı olan müşterileri buluşturmaya yarayan muazzam bir ticaret şeklidir. E-ticaret siteleri sayesinde birçok firma yerel olarak büyümek yerine Global pazarda büyüme yoluna çok daha kolay bir şekilde gitmektedir. 

 

E-Ticaret'in Geleneksel Ticarete Göre Faydaları Nelerdir?

 

E-ticaret nedir? Sorusuna cevap verdikten sonra e-ticaretin faydaları hakkında bilgilendirmelerde bulunmak istiyoruz. Bu faydaları Müşteri ve İşletme açısından faydalar şeklinde ikiye ayıralım...

 

İşletme İçin E-Ticaret'in Faydaları

 

  • Yerel pazarlarda kalmak yerine Global pazarda satış yaparak hızlı bir büyüme evresi geçirebilir.
  • Ürün bilgilerini müşterilerine çok daha kapsamlı bir şekilde sunabilir.
  • E-ticaret paketleri sayesinde personel ve iletişim masrafları ciddi bir şekilde düşürülebilir.
  • İşletmeci 7/24 satış yapabilme olanağına sahip olur.
  • Alışveriş süreci kısaldığı için önemli bir ölçüde zamandan tasarruf sağlar.
  • E-ticaret siteleri kurulum maliyetleri reel mağazalara göre oldukça düşüktür.
  • E-ticaret sitesi sayesinde yeni kurulan bir işletme hızlı bir şekilde marka bilinirliğini artırabilir.
  • Potansiyel müşterilere e-ticaret entegrasyon sayesinde ulaşmak çok daha kolaydır.

 

Müşteri İçin E-Ticaret'in Faydaları!

  • E-ticaret sitelerinin açılması sayesinde müşteriler bir ürüne olduğundan çok daha uygun fiyatlara sahip olma imkânı kazanabilir.
  • Müşteri ürün hakkında çok daha kapsamlı bilgiler edinebilir.
  • Müşteri açısından saatlerce reel mağazalarda zaman geçirme gibi bir dert ortadan kalkar, bu durumda zamandan önemli bir ölçüde tasarruf edebilmesine olanak tanır.
  • Satıcının ikna sürecine maruz kalmaz.
  • İndirim ve kampanyalara müşteri çok daha kolay bir şekilde ulaşabilir.
  • 7/24 istediği zaman alışveriş yapabilme imkânına sahip olur.



E-ticaret Nasıl Yapılır?

Günümüzde girişimci ruhlu kişilerin aklındaki en önemli soruların başında E-Ticaret Nasıl Yapılır? Sorusu gelmektedir. Burada sektördeki bilgi ve tecrübelerimize dayanarak e-ticaret paketleri ile ve nasıl yapıldığı ile ilgili bilgilendirmelerde bulunmak istiyoruz...

 

E-Ticaret Nasıl Yapılır? Aşama Aşama!

 

E-ticarete Nasıl Başlanır?

 

1- Öncelikle Satmak İstediğiniz Ürün ve Hizmeti Belirlemelisiniz
 

E-Ticaret Nasıl Yapılır? Sorusunu soran kişilerin çok büyük bir ihtimalle aklında satmak istediği ürün ile alakalı olarak bir fikri vardır. Satılacak ürün ile alakalı olarak bir fikre sahip değilseniz e-ticaret sektöründe şirket açmadan önce buna karar vermelisiniz ve pazar araştırması yapmalısınız. Bu şekilde yapmanız halinde e-ticaret girişiminizin başarılı olma ihtimali çok daha fazla artacaktır.

 

2-Tedarik Zincirlerini Araştırmanız Gerekmekte
 

E-ticaret serüvenine katılmak istiyorsanız satılacak ürün ile alakalı olarak karar verdikten sonra tedarik zincirlerini de iyi bir şekilde araştırmanız gerekir. Sanal dünyada açacak olduğunuz bu mağazayı reelde açtığınızı düşünerek hareket etmelisiniz. Ürünlerinizi gerçek potansiyeli ile satmak için uygun maliyetler ile tedarik etmeniz gerekir aksi takdirde başarılı olma şansınız çok ciddi bir şekilde düşecektir.

 

İlginizi çekebilir:E-ticaret Xml Tedarikçi Listesi

İlgili İçerik: Tedarik Aşamasında Gözden Kaçırmamanız Gereken 5 Bilgi

 

3-Güçlü Altyapıya Sahip E-Ticaret Mağazası Kurmanız Gerekir
 

E-ticaret nedir nasıl yapılır? Sorusunu soran kişilerin güçlü, güvenilir bir altyapıya sahip e-ticaret sitesi açması gerektiğini biliyor olması gerekir. Herhangi bir yazılım bilgisine sahip olunmasa da hazır e-ticaret paketleri ile e-ticarete ilk adım atılabilir. Hazır en iyi e-ticaret paketleri ile aynı gün içinde sektörüne uygun ihtiyaçlarını tam karşılayan bir sanal mağazaya sahip olabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir:E-ticaret Paketleri
 

İlgili Video: E-ticaret Altyapısı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler


 

4-Şirket Açılışı Yapmalısınız
 

Müşterilerinize fatura kesecek bir durumda olabilmeniz için başlangıçta en azından bir şahıs şirketi açmanız gerekmektedir. Vergi mükellefi olmadığınız takdirde sanal mağazanıza hiçbir ödeme yöntemini kullanamazsınız. Doğal olarak da bu şekilde herhangi bir satış gerçekleştiremezsiniz.


İlgili İçerik: Şirket Nasıl Kurulur?

İlgili İçerik: 
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

 

5- Reklam ve Pazarlama Çalışmaları Yapmalısınız
 

E-ticaret sektöründe başarılı olmanın en önemli şartlarından bir tanesi de düzenli bir şekilde reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaktan geçmektedir. Google Ads reklamları, Facebook reklamları ve Instagram reklamları hususunda yeterli bilgi ve birikime sahip olmanız veya bu alanlarda tecrübeli personelleri bünyenize katabilir ya da hizmet alabileceğiniz ajanslardan destek alabilirsiniz.


E-ticaret dünyasında yeni müşteri kazanmak ve satışlarınızı arttırmak konusunda gerek site içerisinde yapacağınız kampanyalarla gerekse online reklam ve mailing çalışmalarıyla kendinize sağlam bir yer edinebilirsiniz.


İlgili İçerikE-ticarette Satışlarınızı Arttıracak 6 Pazarlama Yöntemi (2021 Yeni)


İlgili İçerikE-ticarete Yeni Başlayanlara Pazarlama Önerileri


sosyal medya, sosyal medyanın e-ticarete etkisi, e-ticarette sosyal medya, sm
 


Sosyal Medyanın E-ticarete Etkisi

 

E-ticaret yaparken sosyal medya kullanımı çok büyük önem arz etmektedir. Sosyal medyada kullanılan alanların başında instagram, facebook, youtube, twitter gibi mecralar gelmektedir. Firmanızın sosyal medya hesaplarının doğru yönetimi sizlerin e-ticaret karlılığınızı önemli ölçüde artıracaktır. Bunun yanında, Google üzerinde yaptığınız SEO ve Ads çalışmaları e-ticaret sitenizin ziyaret edilme oranını artıracaktır. İyi bir sosyal medya yönetimi satış olarak dönmese bile kurumsallığınız için çok önemlidir.


İlgili İçerik: E-ticaret Siteleri İçin Sosyal Medya Pazarlama İpuçları


İlgili İçerik: Sosyal Medyada Satış Arttırma Taktikleri


E-ticaretin Yararları

 

Dijitalleşen dünyada sanal mecralar ticari ve sosyal hayatın merkezine oturmaya başladı. Corona virüs salgını da dijital yatırımların önemini bize bir kez daha hatırlatmış oldu. Birçok faydası bulunan e-ticaretin firmanıza olan belli başlı yararları aşağıda sıraladığımız gibidir.

 

  • Ölçek ekonomisi ile oluşan maliyet avantajının sağlanması
  • Satın alma işlemlerinin tek bir platform üzeriden yürütülmesi
  • Şeffaf ve güvenli bir alışveriş ortamının oluşması
  • Tüketici davranışlarının kolaylıkla izlenebilmesi
  • Alternatif ödeme seçeneklerinin bulunması
  • Stok yönetiminin kolaylaştırılması

 

E-ticaret yöntemi hem tüketiciler hem hizmet ve mal arz eden firmalar için büyük kolaylıklar sağlamaktadır.


Yorumlar (1)

  • Coşkun BUCAK - 2020-02-11 15:30:01

    111111111111111111

Yorum yaz